دوره 6، شماره 2 - ( فصلنامه بیهوشی و درد 1394 )                   جلد 6 شماره 2 صفحات 77-82 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

imani F, Rahim Zadeh P, Hemati K. An uncommon complication of Severe diarrhea with transdermal fentanyl patch in cancerous patients: case series. JAP. 2016; 6 (2) :77-82
URL: http://jap.iums.ac.ir/article-1-5215-fa.html
ایمانی فرناد، رحیم زاده پوپک، همتی کریم. عارضه ناشایع اسهال شدید همراه با مصرف پچ پوستی فنتانیل در بیماران سرطانی: گزارش موارد . بیهوشی و درد. 1394; 6 (2) :77-82

URL: http://jap.iums.ac.ir/article-1-5215-fa.html


1- استاد علوم پزشکی ایران
2- دانشیار علوم پزشکی ایران
3- دانشیار علوم پزشکی ایلام
چکیده:   (1257 مشاهده)

چکیده:

زمینه و هدف: درمان درد سرطانی یک مشکل عمده برای پرسنل بهداشتی درمانی است. یکی از مهمترین جنبه­های درد سرطانی، ارایه مراقبت­های تسکین بخش به بیماران است. امروزه مطالعات مختلفی اثربخش بودن پچ پوستی فنتانیل را نشان داده­اند. پچ پوستی فنتانیل ممکن است با عوارض ذیل همراه باشد: خواب­آلودگی، گیجی، خارش، مشکلات تنفسی شدید و تهدید کننده حیات و اسهال. این عوارض عمدتا در 72 ساعت اول و هر زمانی که دوز دارو افزایش پیدا کند دیده می­شوند.

معرفی بیمار: در این مقاله ما به معرفی سه بیمار می­پردازیم که دچار اسهال شدید متعاقب مصرف پچ فنتانیل پوستی شدند و این در حالی است که هیچ کدام از عوارض شایع مرتبط با دارو در 72 ساعت اول دیده نشدند.

متن کامل [PDF 253 kb]   (645 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: مديريت درد مزمن
دریافت: ۱۳۹۴/۲/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۹ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیهوشی و درد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Anesthesiology and Pain

Designed & Developed by : Yektaweb