دوره 15، شماره 2 - ( تابستان 1403 )                   جلد 15 شماره 2 صفحات 23-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alvani E, Jamalzadeh Hesar S M, letafatkar A, Hadadnezhad M, Shahrbanian S, Shamsi Z. Effects of pain neuroscience education along with core stability exercises on patients with chronic low back pain: a narrative review. JAP 2024; 15 (2) :12-23
URL: http://jap.iums.ac.ir/article-1-5771-fa.html
الوانی احسان، جمال زاده حصار سیده محدثه، لطافت کار امیر، حدادنژاد ملیحه، شهربانیان شهناز، شمسی زینب. اثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر بیماران مبتلا به کمردرد مزمن: یک مقاله مروری روایی. بیهوشی و درد. 1403; 15 (2) :12-23

URL: http://jap.iums.ac.ir/article-1-5771-fa.html


1- 1. دانشجوی دکتری، گروه بیومکانیک و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش، دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی
3- دانشیار گروه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، letafatkaramir@yahoo.com
4- دانشیار گروه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
5- دانشیارگروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگا ه تربیت مدرس، تهران، ایران
6- کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب
چکیده:   (111 مشاهده)
 زمینه و هدف: کمردرد علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان شناخته شده است. هدف از این مقاله مروری اثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر بیماران مبتلا به کمردرد مزمن بود. مواد و روش ها: در این مطالعه روایی، ما کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (RCTs) که به بررسی اثرات آموزش علوم اعصاب و درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی بر کمردرد مزمن پرداخته بودند را از سال 2000 تا 2024 بررسی کردیم. ما به منظور بررسی ادبیات و پیشینه مطالعات در شش پایگاه داده الکترونیکی، از جمله Scopus، PubMed، Web of Science ، Science Direct ، Google Scholar و PEDROجستجو کردیم. عبارات جستجو شامل “low back pain" "”Core stability “”Pain Neuroscience Education” Motor control بود. برای ارزیابی کیفیت روش شناختی مقالات از مقیاس PEDro استفاده شد. یافته ها: 77 مطالعه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، پنج مطالعه که دارای معیار ورود بودند، برای بررسی انتخاب شدند. RCT ها نشان دادندکه آموزش علوم اعصاب درد به همراه تمرینات ثبات مرکزی باعث کاهش درد، افزایش توانایی عملکردی و بهبود مولفه های روانشناختی و همچنین بهبود سایر فاکتورهای مهم از جمله بهبود قدرت و انعطاف پذیری در افراد مبتلا به کمردرد می شود. نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشان می‌دهد که هم افزایی بین این دو مداخله ممکن است با کاهش همزمان درد، بهبود ظرفیت عملکردی و کاهش ناراحتی های روانی همراه باشد. با این حال، تحقیقات از ترکیب اثرات این مداخله ها محدود است و به دلیل محدودیت های روش شناختی باید با احتیاط تفسیر شود.
متن کامل [PDF 1131 kb]   (33 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/4/18 | پذیرش: 1403/5/3 | انتشار: 1403/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیهوشی و درد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Anesthesiology and Pain

Designed & Developed by : Yektaweb