ارزیابی رضایتمندی بیماران از بیهوشی که بیانگر تعادل بین انتظارات بیماران و آنچه که به عنوان خدمات دریافت میکنند میباشد، یکی از اجزای اصلی بهبود کیفیت در خدمات بیهوشی است. در مرکز ما مطالعات کمی در زمینه ارزیابی رضایتمندی بیماران از بیهوشی صورت گرفته است. در این مطالعه آینده
این مطالعه در بیمارستان سینا تهران، ایران بر روی بیماران بستری با سن 18 سال به بالا که عمل جراحی الکتیو با بیهوشی داشتند، انجام گرفت. یک روز بعد از جراحی یکی از پرسنل بیهوشی با مصاحبه رو در رو با بیماران از آنها خواست که به سوالات یک پرسشنامه ساختارمند جواب دهند و رضایتمندی بیماران و عوامل موثر بر رضایتمندی را از آنها سوال نمود.
اطلاعات 500 بیمار با میانگین سنی 16+41 سال (%2/65مرد) جمعآوری شد. رضایتمندی کامل و نسبی بسیار بالا (%8/98) بود و نارضایتی در حد (%2/1) 6 نفر بود. بعد از تحلیل فاکتورهای وابسته به بیماران، جراحی و بیهوشی ارتباط واضح و قوی بین بیحسی نخاعی و رضایتمندی وجود داشت (P=0.003)نتیجهگیری:<span style="font-family: " b="" nazanin"="" font-size:="" 12pt="" mso-ascii-font-family:="" "times="" new="" roman"="" mso-hansi-font-family:="" roman""=""> مطالعه ما نشان داد که رضایتمندی از بیهوشی بسیار بالا است و تنها فاکتوری که توانسته بود رضایتمندی را افزایش دهد، بیهوشی به روش بیحسی نخاعی بود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |