RT - Journal Article T1 - Evaluation of patient satisfaction with anesthesia care JF - jap YR - 2013 JO - jap VO - 3 IS - 4 UR - http://jap.iums.ac.ir/article-1-16-fa.html SP - 97 EP - 0 AB - ارزیابی رضایت­مندی بیماران از بیهوشی که بیانگر تعادل بین انتظارات بیماران و آن­چه که به عنوان خدمات دریافت می­کنند می­باشد، یکی از اجزای اصلی بهبود کیفیت در خدمات بیهوشی است. در مرکز ما مطالعات کمی در زمینه ارزیابی رضایت­مندی بیماران از بیهوشی صورت گرفته است. در این مطالعه آینده­ این مطالعه در بیمارستان سینا تهران، ایران بر روی بیماران بستری با سن 18 سال به بالا که عمل جراحی الکتیو با بیهوشی داشتند، انجام گرفت. یک روز بعد از جراحی یکی از پرسنل بیهوشی با مصاحبه رو در رو با بیماران از آن­ها خواست که به سوالات یک پرسشنامه ساختارمند جواب دهند و رضایت­مندی بیماران و عوامل موثر بر رضایت­مندی را از آن­ها سوال نمود. اطلاعات 500 بیمار با میانگین سنی 16+41 سال (%2/65مرد) جمع­آوری شد. رضایت­مندی کامل و نسبی بسیار بالا (%8/98) بود و نارضایتی در حد (%2/1) 6 نفر بود. بعد از ‌ تحلیل فاکتورهای وابسته به بیماران، جراحی و بیهوشی ارتباط واضح و قوی بین بیحسی نخاعی و رضایت­مندی وجود داشت (P=0.003)نتیجه­گیری:<span style="font-family: " b="" nazanin"="" font-size:="" 12pt="" mso-ascii-font-family:="" "times="" new="" roman"="" mso-hansi-font-family:="" roman""=""> مطالعه ما نشان داد که رضایت­مندی از بیهوشی بسیار بالا است و تنها فاکتوری که توانسته بود رضایت­مندی را افزایش دهد، بیهوشی به روش بیحسی نخاعی بود. LA eng UL http://jap.iums.ac.ir/article-1-16-fa.html M3 ER -